+358 40 540 8132info@mapos.fi

Mapos uutiset

04/2016 | Kansainvälistyminen

Maposin toiminta laajeni Isoon-Britanniaan

Maposin ratkaisut ovat olleet käytössä jo 7 maassa, ja nyt kevään aikana yritys on avannut ensimmäisen myyntitoimistonsa Isoon-Britanniaan, Lontooseen.

– Isossa-Britanniassa retail-puoli on viety erittäin pitkälle, ja siellä on myös paljon globaaleja toimijoita. Tulevaisuudessa tavoitteenamme on levittäytyä laajemmalle Eurooppaan, joten tämä on selvästi oikea paikka myyntiponnisteluihin, sanoo Maposin toinen perustaja Mikko Nikkola.

Alku Isossa-Britanniassa on ollut lupaava. Mapos on aloittanut kevään aikana yhteistyö golfalan johtavan toimijan YUMAX Groupin kanssa.

– Olemme erittäin iloisia ensimäisestä asiakkaastamme alueella. Pystymme tarjoamaan YUMAX Groupille ratkaisun, jossa he saavat tietoa myyntipotentiaalistaan ja voivat johtaa kenttämyyntiään tarkemmin, jatkaa Nikkola. – Heillä on kentällä käytössään hyvin yksinkertainen ”customer card” – mobiili-CRM, joka on saanut myös Suomessa erittäin hyvän vastaanoton.

– Maposin ohjelmiston ansiosta näemme hyvin yksinkertaisesti ja nopeasti, missä menemme eri bisnesosa-alueiden kanssa ja missä on potentiaalia myydä enemmän. Samalla se on erinomainen työkalu kenttäihmisillemme, kertoo YUMAX Groupin toimitusjohtaja Roger Wolfe.


04/2016 | Asiakastarina Alfmix

Alfmix näkee reaaliajassa konttorilta kentälle

Alfmix on suomalainen päivittäistavaratuotteiden markkinointi- ja myyntiyhtiö, joka edustaa useita kansainvälisiä ja kotimaisia tuotemerkkejä. Vuoden 2015 Alfmixille tuli tarve uusia jo olemassa oleva CRM-järjestelmä, jolloin se pohti uusia mahdollisuuksia vanhan tilalle.

– Lähdimme hakemaan ratkaisua, joka taipuisi meidän näköiseksi, vähintään edellisen ratkaisun kaltaiseksi. Halusimme ohjelmiston, jonka avulla voimme hoitaa reaaliaikaisesti mm. koko tilausliikenteen kenttäasiakkailta, asiakasrekisterit, matkalaskut ja markkinointisopimukset, sanoo Alfmixin myyntijohtaja Lasse Jaatinen.

Mapos valikoitui Alfmixin kumppaniksi joustavuuden ja räätälöintimahdollisuuksien takia. Mapos toteutti Alfmixille ratkaisun, jonka avulla voidaan seurata ja ohjata koko kenttätoimintaa reaaliajassa.

– Mapos erottui heti kilpailutusvaiheessa joustavuudellaan. Saimme räätälöidyn ohjelmiston, joka vastaa juuri meidän tarpeitamme.


Aikaa ja vaivaa säästäen

Mapos-ohjelmistoa käyttää Alfmixilla niin edustajat kuin menekinedistäjät. He raportoivat käyntinsä mobiililaitteelta suoraan ohjelmistoon. Jaatinen kiittelee ohjelmiston helppoutta ja reaaliaikaisuutta. Kentällä säästetään aikaa ja vaivaa, ja samalla toimistolle avautuu näkymä myymälään ja jakelukanaviin.

– Tämä on nopea työkalu niin kentälle kuin myynti- ja markkinointijohdolle. Ennen kentällä piti odotella yhteyden muodostumista, mutta nyt raportointi tapahtuu näppärästi suoraan mobiililaitteeseen.

Ohjelmiston avulla varmistetaan myös esillepanojen ja kampanjavalmisteluiden tilanne. Selkeät kuvat myymälätasosta puhuvat puolestaan.

– Kuvien nappaaminen ja liittäminen suoraan ohjelmistoon on meille suuri plussa. Näemme heti miltä tilanne kentällä näyttää.

Syksyllä 2015 Mapos toteutti Alfmixille testijakson, jonka aikana ohjelmisto hiottiin kuntoon.

– Testijakson aikana hioimme ohjelmiston vastaamaan juuri Alfmixin tarpeita. Pyrimme varmistamaan testijakson avulla, että käyttöönoton jälkeen kaikki sujuu häiriöttä, valaisee Mapoksen toinen perustaja Mikko Nikkola. – Tässä meille oli suurena apuna Alfmixin edustajien ja menekinedistäjien aktiivinen ote ja saatu palaute.

– Testijakso oli meille erittäin tärkeä. Käyttöönoton jälkeen ohjelmisto on toiminut moitteettomasti, ja palaute on ollut positiivista. Mapokselle kiitosta hyvästä asenteesta. Harvoin it-projektit sujuvat näin joustavasti ja helposti, kiittää Jaatinen.


09/2015 | Mapos ja Posti yhteistyöhön

Posti on valinnut Mapos Oy:n kumppaniksi kenttämyynnin seurannan tehostamiseen. Mapoksen avulla Posti pystyy sujuvammin seuramaan hyllytys- ja näytteilleasettelua ja saamaan todenmukaisen kuvan myyntikentän tilanteesta.

”Olemme erittäin iloisia, että Mapos valittiin Postin valtakunnalliseksi palveluntarjoajaksi”, kertoo myyntijohtaja Miikka Muurinen Mapokselta.

”Mapos pystyi vastaamaan hyvin Postin verkoston tarpeisiin. Vertailtuamme eri vaihtoehtoja totesimme, että Mapos on markkinoiden paras kumppani meidän tarpeisiimme”, kertoo Riku Kuusisto Postilta.

Mapos tarjoaa ratkaisun myynnin ja markkinoinnin tehostamiseen myymäläympäristöissä. Palvelun ytimessä on ainutlaatuinen ohjelmisto, jota hyödynnetään jo useassa maassa ympäri Eurooppaa.

Mapoksen on valinnut Postin lisäksi muun muassa Suomalainen kirjakauppa, Fiskars, Bonnier Books, Philips, Valio Sverige Ab, Life, Pfizer, Takeda, Cederroth, Harmonia Life, Leader, Alfmix, Easyzone, Vitaseege, Arla, Sinituote, Froosh, Motonet, Värisilmä, Apteekkikustannus, Volyymi ja Remarkable Ab.

Lisää tietoa antaa:

Mika Heikkilä, toimitusjohtaja/partner mika.heikkila@mapos.fi, 358407491225

Mikko Nikkola, partner mikko.nikkola@mapos.fi, 35840528574

 


04/2015 | Huippuosaamista Mapos Oy:n myyntiin

Miikka Muurinen on nimitetty Mapos Oy:n Sales Directoriksi 20.4.2015 alkaen. Hänellä on pitkä kokemus myynnin ja markkinoinnin johtotehtävistä mm. TV:n ja onlinen parissa kotimarkkinoiden lisäksi kansainvälisiltä markkinoilta. Suomessa tapahtuvan kasvun lisäksi Mapos Oy keskittyy kansainvälisiin markkinoihin.

Mapos Oy toimii myynnin, markkinoinnin, myymälä-ja jakelutiemarkkinoinnin asiantuntijayrityksenä. Vahvassa kasvussa oleva Mapos Oy on erikoistunut kaupan alan toimintojen reaaliaikaiseen tehostamiseen uutta ainutlaatuista teknologiaa hyödyntäen.

 


03/2015 | Etsimme uutta myyntivoimaa

Etsimme uutta myyntivoimaa ohjelmistomme myyntiin kaupan alan brändeille ja ketjuille Suomessa. Myyntityö meillä on hauskaa, luovaa, konsultoivaa ja kaikessa toiminnassamme asiakas on ykkönen. Jos pidät myynnistä ja näet että myynti on itse asiassa asiakkaan auttamista, voit olla juuri oikea ihminen meille.

Lähetä avoin hakemus ja tule rakentamaan Mapoksesta menestystarina!Lähetä hakemus


05/2014 | Arla valitsi Mapoksen

Kotimaassa Arla panostaa innovaatioihin ja näkyvyyteen. Mapos luonnollinen kumppani toiminnan tehostamisessa.

”Tarvittiin työkalu, jonka avulla voidaan seurata esillepanoja myymälöissä Arla panostaa kuluttajalähtöisyyteen, innovaatioihin ja brandituotteiden näkyvyyteen, siksi myös myyntikentälle yhdessä markkinoinnin kanssa”, kertoo Arlan myynnin kehityspäällikkö Harriet Kosunen. Kosunen toteaa valinnan kohdistuneen Mapos-ohjelmistoon muun muassa sen selkeyden ja helppokäyttöisyyden vuoksi. Käyttöönottoprojekti on sujunut suunnitellussa aikataulussa.

Arlan Key Account Manager Annica Lindblom toteaa myös myyntikentän omaksuneen Mapos-ohjelmiston käytön nopeasti ja antaneen uudesta toiminnasta positiivista palautetta: ”Halusimme parempaa suunnittelua asiakaskäynteihin ja parempaa raportointia käyntikohteista. Mapos toimii tässä suhteessa juuri kuten tahdomme.”

Arlassa arvostetaan mobiilisti – sekä matkapuhelimella että tablet-tietokoneella – toimivaa raportointia. Kosunen toteaakin yhteistyön syvenevän jatkossa: ”Tulemme laajentamaan käyttöä ja panostamaan myös CRM-työkaluun asiakas- ja tilaustiedon hallinnassa yhteistyössä Mapoksen kanssa”.


 

05/2014 | Philips valitsi Mapoksen

Philips panostaa seurannan tehostamiseen Mapoksen avulla.

Philipsin Trade Marketing Manager Kati Partanen kertoo Mapoksen helpottaneen arkea, kun raportit ovat nyt yhdenmuotoiset, visuaaliset ja kaikki samassa paikassa. Myös ulkoistetun hyllytys- ja näytteilleasettelun seuranta on sujuvampaa ja antaa todenmukaisen kuvan kentän tilanteesta. ”Raporttien analysointi ja myös keskinäinen vertaaminen ja onnistumisten jakaminen on helpompaa ja toiminta tukee hyvin kampanjasuunnittelua ja –ohjaamista”.

Mapos Oy:n toimitusjohtaja Mika Heikkilä toteaa: ”Vaikka nettikauppa kasvaa, ei ole nähtävissä, että kaikkea kuluttajakauppaa voitaisiin tai edes tahdottaisiin siirtää virtuaaliseksi. Ihmiset tahtovat kokea elämyksiä, pieniä ja arkisiakin, perinteisessä kaupassa. Siinä visuaalisuudella ja aistikokemuksilla yleensä on alati kasvava merkitys – esillepanot kehittyvät ja digitalisoituvat, mutta myös esillepanoihin satsaaminen kasvaa ja eroaa: kun toiset toimijat markkinoivat näyttävästi ja tehokkaasti, muut jäävät joko varjoon, tai taistelevat paikastaan auringossa, eli kuluttajan valinnoissa.”


 

05/2014 | TEKES-tukea Mapokselle – heti onnistumisia

TEKES tukee Maposta erityisen NIY-rahoitusohjelmansa kautta. Rahoitustuki myönnettiin Mapokselle toukokuun alusta alkaen.

Mapos Oy:n kansainvälistymisestä vastaava partneri Mikko Nikkola iloitsee myönnetystä luottamuksesta: ”Nuorella yhtiöllämme on alusti asti ollut nopea kasvutahti ja toimintaa jo yli kymmenessä Euroopan maassa. Toiminnan kasvattaminen startin jälkeen vaatii laajaa asiantuntijaverkostoa sekä kansainvälistä ja paikallista osaamista. Tätä tukea saamme nyt TEKES-ohjelman myötä.”

”Ensimmäinen lokalisoinnin kohdemaa on meille luonnollisesti naapurimme Ruotsi ja siellä on jo saatu hienoja onnistumisia. Näistä tiedotetaan, kun asiakkaamme ovat ensin tiedottaneet sopimuksesta omissa organisaatioissaan” Nikkola jatkaa. Mielenkiintoista jatkotietoa on siis odotettavissa varsin pian.


 

09/2013 | Mapos on mukana Kauppa 2014 tapahtumassa

Kauppa 2014 on kaupan alan suurtapahtuma joka järjestetään Helsingin Messukeskuksessa.


 

06/2013 | Tervetuloa uudistuneille sivuillemme

Uudistimme verkkosivumme entistä palvelevammiksi ja helppokäyttöisemmiksi. Ohjelmistomme hyödyt, tarjolla olevat lisäpalvelumme ja asiakkaidemme kokemukset ovat avattu sinulle nyt entistäkin selvemmin.
Surffaa ja lue, miten voimme auttaa asiakkaitamme – ja etenkin teidän liiketoimintaanne.


 

01/2013 | Tekes tukemaan Mapos Oy:n tablettihanketta

Teknologian ja innovaatioiden kehittämiskeskus logo Tekes lähti tukemaan Mapos Oy:n hanketta tehdä geo-lokaatioon perustuva kenttäraportoinnin työkalu, joka hyödyntää laajasti mobiili- ja tablettialustoja. Mapoksen tavoitteena on tehdä helppokäyttöinen ja täysin yrityksen toimintaan räätälöitävä, myös kansainvälisesti arvioiden huippulaatuinen raportointityökalu. Mapos mobiilihankkeen valmistumisaikataulu on kevään 2013 aikana.


 

11/2012 | Mapos ohjelmisto uudistuu

Mapos 3.0 ohjelmistoversio tuo uudistetun ilmeen, sekä monia uusia ominaisuuksia ohjelmistoon. Mapoksen käyttö ja asiakaskohtainen räätälöitävyys on nyt entistä helpompaa.


 

10/2012 | Mapos näkyy Googlen seminaarissa

Mapos Oy esitteli Google Mapsia innovatiivisesti hyödyntävää ohjelmistoaan kahden mielenkiintoisen casen kautta. Vastaanotto sekä kuulijoiden että järjestäjien keskuudessa oli loistava ja Mapos noteerattiin yhtenä parhaista Google Maps- sovelluksista markkinoilla.


 

09/2012 | Mapos Oy kansainvälisille markkinoille

Mapos Oy on saanut Ely-keskukselta Kansainvälistymisen valmistelurahoituksen. Vuoden 2013 aikana tavoite on laajentua vahvasti kansainvälisille markkinoille.


 

08/2012 | Mapos Oy vahvistaa koodaustiimiään

Karri Karttunen aloittaa Mapoksen koodaustiimissä. Karri tulee vastaamaan Mapos-ohjelmiston käyttöliittymästä ja Mapos Oy:n graafisesta ilmeestä.


 

07/2012 | Mapos Oy uusiin tiloihin Merimiehenkadulle

Mapos Oy sijaitsee Helsingissä keskustan sykkeessä arvostetussa Merikorttelissa.